Media społecznościowe stały się obecnie jednym z podstawowych obszarów do działań marketingowych. Pozwalają na dotarcie do dużej grupy odbiorców oraz bezpośredni kontakt z klientami. Nie zawsze jednak obsługa kanałów w social mediach przebiega zgodnie z planem, a niektóre działania mogą szkodzić wizerunkowi firmy, zamiast pogłębiać więź z klientami i przekonywać kolejnych konsumentów. Jakie są najczęstsze błędy w tej materii?

 

Brak strategii

Kiedyś social media traktowano jedynie jako ciekawostkę, lecz teraz jest to powszechny i podstawowy obszar do działań marketingowych, więc wymaga odpowiedniej strategii. Nie wystarczy zalogować się na popularne portale i założyć przypadkowy profil, bowiem poskutkuje to chaosem i negatywnie odbije się na wizerunku marki. Tak jak w przypadku innych obszarów marketingowych, tak i tutaj wymagana jest odpowiednia strategia.

Zdecyduj się na to, z których serwisów społecznościowych chcesz skorzystać, jakie dają one możliwości i co chciałbyś dzięki nim osiągnąć. Po dokonaniu wyborów powinieneś jasno określić jakie treści i w jaki sposób będziesz przekazywał danym kanałem. Inaczej prowadzi się bowiem konto firmowe na Instagramie, a zupełnie inaczej na Facebooku – materiały muszą być dopasowane do użytkowników danych portali oraz możliwości technicznych platformy. Jasny plan dotyczący działań w mediach społecznościowych (najlepiej w formie dokumentu) będzie też sporym ułatwieniem, jeśli postanowisz przekazać działania w tej sferze innym pracownikom firmy.

 

Ograniczanie się tylko do reklamowania oferty

Kolejny często spotykany błąd to zorientowanie się tylko na przedstawianiu swoich usług oraz oferty. W obecnym świecie konsumenci są bombardowani reklamami w niemal każdej sferze życia, więc profil w mediach społecznościowych, na którym odnajdą tylko reklamę firmy – będzie dla nich irytujący i szybko porzucą jego przeglądanie. Publikowane treści muszą trafiać do odbiorcy i go zainteresować, dlatego najlepiej prowadzone kanały firmowe nie tylko reklamują daną markę, ale też dzielą się innymi materiałami, często obiegającymi wręcz od działalności danej jednostki. Warto nawiązywać do różnych ciekawostek, obecnych trendów czy wplatać na profilu treści humorystyczne. Takie elementy urozmaicą przedstawiany content i wpłyną na większą popularność prowadzonego profilu oraz regularne odwiedzanie go przez użytkowników.

 

Zbyt długie i monotonne treści

Logując się w mediach społecznościowych każdy użytkownik otrzymuje za każdym razem wiele powiadomień oraz wiadomości, więc trzeba się wyróżnić, by przykuć jego uwagę. Nie zrobisz tego publikując kilka akapitów czystego tekstu, nieopatrzonego żadnym zdjęciem czy choćby nagłówkiem. To częsty błąd osób prowadzących firmowe profile, które stają się do przesady merytoryczne. Oczywiście publikowany content powinien być wartościowy, lecz musi też przykuwać uwagę widzów, a same posty nie mogą być zbyt długie, bowiem nikomu nie będzie chciało się tego czytać, gdy do sprawdzenia są też dziesiątki innych informacji oraz wiadomości.

 

Zbyt częste publikacje

Choć wydawać by się mogło, że im częściej publikujesz posty tym lepiej, to jest to błędne myślenie. Jeśli na danym profilu pojawia się zbyt wiele wiadomości jednego dnia, użytkownicy często rezygnują z obserwowania takiego konta. W większości wypadków wystarczą dwa czy trzy wpisy w ciągu doby, najlepiej publikowane o określonych godzinach. Konsumenci wiedzą wtedy, że o danej porze dnia warto zajrzeć na Twój profil, bo znajdą tam wtedy interesujące ich treści. Aby odpowiednio dopasować taki harmonogram warto skorzystać z narzędzi analitycznych, które udostępnia większość popularnych serwisów. Możesz tam uzyskać informacje o tym, które posty (a więc jaki rodzaj wpisów) cieszą się największym zainteresowaniem i w jakich godzinach w ciągu dnia najwięcej osób odwiedza Twój profil.

 

Brak interakcji

Social media stworzone zostały z myślą o zacieraniu granicy między nadawcą, a odbiorcą. Z pewnością popełnisz zatem błąd publikując jednostronne treści i nie wchodząc w interakcje z użytkownikami. Nie zaniedbuj zatem odpisywania na prywatne wiadomości, a także odpowiadania na niektóre komentarze do swoich postów. Błędem jest też usuwanie komentarzy, które nie przypadną Ci do gustu – wieści o takim „cenzurowaniu” wpisów szybko rozejdą się wśród obserwujących osób, co wpłynie negatywnie na ich postrzeganie Twojego profilu i zniechęci ich do aktywności.

Nasza strona przechowuje małe pliki (cookie oraz local storage) w twojej przeglądarce. Pliki te używane są do poprawnego działania strony. Jeżeli nie chcesz z nich korzystać masz prawo do wyłączenia tych plików w swojej przeglądarce. Więcej o cookie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close